Laenamise tehtavad 5 viga
Kui mikrofinantsasutuse laen on hakanud võlgnikule tõsiseid probleeme tekitama, on tõenäoline, et nad tegid laenu võtmisel mitmeid tüüpilisi vigu. Allpool on nende lühike kirjeldus. Tänapäeval on raha laenamine lihtne.
Kiirlaenu saab interneti teel taotleda kodust lahkumata. Kui teil vaja suuremat summat, tuleb pöörduda krediidiasutuse poole. Mõned pangad on valmis laenu pakkuma kõigest paari paberi alusel ja lühikeses ajaks. Lisaks võetud laenule tuleb osata seda ka finantsiliselt hallata, et see kasutatakse millekski heaks, selle asemel, et muutuda laenuvõtja jaoks probleemiks.
Inimesed peavad teadma, kuidas vältida kõige levinumaid vigu.
1. Laenuotsuse läbimõtlematus
Meie riigis ei unusta praktiliselt keegi endale näiteks auto ostmisel kontrollida selle tehnilisi parameetreid, hooldustööde hinda ja teisi olulisi omadusi. Sellele vastupidiselt eiravad paljud paljud inimesed laenu võtmisel selle tingimustega tutvumist. Nad nõustuvad ja soovivad laenu võtta esimesest laenufirmast. Nad on liiga laisad, et kulutada pisut aega optimaalsete valikute leidmiseks hoolimata sellest, et neid on saadaval üsna palju
Sageli ei uuri võlgnikud laenulepingu sätteid, ei kahtle laenuandjas ega aruta laenu saamise nüansse. Reaalne elu näitab, et inimesed, kes tunnevad hästi laenu võtmise protseduuri maksavad selle ka nõuetekohaselt tagasi. Lisaks sellele laenavad võlgnikud korraliku rahasumma, nii palju kui antakse eelistamata kõige optimaalsemaid võimalusi.
2. Uute laenude võtmine varasemate võlgade tasumiseks
Iga tarbimislaen (väikelaen) või kiirlaen on inimese kasuks, kui ta läheneb laenatud rahale mõistlikult ja hoiab oma võlgade olukorral silma peal. Inimesed, kes kasutavad uusi laenatud vahendeid oma varasemate võlakohustuste tasumiseks on alustanud riskantset mängu.
Teatud hetkel on nad võlakoorma all, millest on väga raske välja tulla. Pärast igakuiste laenumaksete teostamist peaks inimesele jääma vähemalt 50% sissetulekust. Muul juhul tuleks olukorra suhtes murelik olla. Tasub proovida oma laenusid edasi müüa või koondada, seda nimetatakse refinantseerimiseks.
3. Raha reserv
Sageli elavad võlgnikud ainult tänases päevas, uskudes, et kui hetkel on piisavalt vahendeid võlgade tasumiseks on see igaveseks. Kuid praktikas tekib sageli esile igasuguseid probleeme. Näiteks võidakse võlgnik vallandada; ta võib jääda tõsisesse haigusesse või kaotada osa oma sissetulekust.
Oleks hea, kui inimene näeks sarnase olukorra juhtumist ette ning on endale loonud rahalise reservi, mille abil oleks võimalik teatud aja jooksul võetud laenu osamakseid tasuda.
Mis juhtub, kui võlgnik pole seda ette näinud? Sellisel juhul suureneb õigeaegselt tagastamata vahendite kogusumma panga või laenufirma erinevate sanktsioonide tõttu märkimisväärselt, mis ähvardab pöörduda kohtuvaidluseks. Lisaks sellele on võlgnik kohustatud tegelema “võlgasid sissenõudvate“ asutustega, kulutades sellele samaaegselt oma raha, närve ja aega.
4. Protsessil on lastud eskaleeruda
Finantsraskuste esinemise, mille tagajärjel ei suuda laenuvõtja tarbimislaenu või kiirlaenu osamakseid õigeaegselt tagastada, tuleb sellest laenuandjale, nii kiiresti kui võimalik, teada anda. Paljud võlglased eelistavad seevastu teistsugust strateegiat. Eelkõige võimaldavad nad olukorral eskaleeruda, lootes, et olukord laheneb, nad ei reageeri telefonikõnedele ega taha võlausaldajaga nõu pidada. See muutub olukorda ainult halvemaks.
Laenuandjatel ei ole vaja kohtuvaidlusi. Sellega seoses on alati võimalik mingisugune kompromiss leida. Loomulikult on isik kohustatud tõestama oma rahalisi raskusi, esitades vastava dokumentatsiooni. Parim keerulise finantsolukorra üle nõu pidada enne kohuste hilinenud täitmist.
5. Kolmandate osapoolte osalemine
Raskesse finantsolukorda sattunud võlgnike tüüpiliseks veaks on otsida abi kolmandalt osapoolelt (vahendajalt). Viimane lubab raha eest võlaga seonduva probleemi täielikuks lahendada või võlga vähendada. Tegelikult seisavad võlgnikud aga silmitsi aja ja rahaliste vahendite kadumisega.
Mitte keegi, isegi mitte kohtuinstantsid ei saa nõuda põhiosa ja intresside kohest tasumist. Panga või krediidiasutuse rahaliste sanktsioonide suurus on seaduse poolt kindlaks määratud. Nende vähendamiseks on vaja ette valmistada palju dokumente, mis tõestaksid võlausaldajale võlgniku rahaliste probleemide tekkimise põhjust.